Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

Bilxelm Raix: H analysh tou xarakthra 3

(synexeia apo to prohgoumeno peristatiko:)

Επιθετικότητα -> αισθήματα ενοχής, τα οποία εκφράζονταν σε όνειρα παθητικής-θηλυκής φύσης

Υπόθεση του αναλυτή: κάποτε ο ασθενής ήταν ολότελα διαφορετικός, ακριβώς αντίθετος από σήμερα. Πιθανότατα, η τωρινή του θηλυπρέπεια ήταν κίνηση απομάκρυνσης απ' το δρόμο του επιθετικού ανδρισμού.

Κεντρική συγκρουσιακή κατάσταση -> δισταγμός αναφοράς.

Ο φθόνος και το μίσος προς τον αναλυτή ήταν απωθημένα στο ασυνείδητο λόγω φόβου (-> όχι συνειδητά). Με καρποφόρο και αντιμπλοκαριστικό τρόπο δρα μια παρακίνηση να μιλήσει ελεύθερα, άφοβα για τον αναλυτή, τι εντύπωση του έκανε στην πρώτη συνάντηση.
Του είχε φανεί τραχύς, αρρενωπός, απότομος, σαν άντρας που θα ήταν ολότελα ανελέητος απέναντι στις γυναίκες στα σεξουαλικά ζητήματα ~> του θύμιζε τον αδερφό του, τον οποίο θυμήθηκε ότι καταδίκαζε γιατί κυνηγούσε όλα τα κορίτσια, τα γοήτευε και το έδειχνε (=φθόνος σεξουαλικής ικανότητας του αδερφού, η βάση του αισθήματος κατωτερότητας).
Μετά την εξήγηση αυτή, το κεντρικό στοιχείο της χαρακτηραντίστασης αναδύθηκε αυθόρμητα.

Σε μια ανάλυση που διεξάγεται σωστά και με συνέπεια, αυτό θα συμβεί πάντοτε, χωρίς να' ναι υποχρεωμένος ο αναλυτής να πιέζει την κατάσταση ή να καταφεύγει σε προβλέψεις.

<<Δεν μπορούσε να κάνει τίποτε>>: φραστική έκφραση των αισθημάτων σεξουαλικής ανικανότητάς του.

Εξήγηση κι αυτού -> είπε ότι ποτέ δεν πίστεψε κανέναν άντρα, τίποτα, λόγω των αμέτρητων απογοητεύσεων "φοβόταν την ανάλυση γιατί μπορεί να του στερούσε τα ιδανικά του"(=σε όρους του ασυνειδήτου του: θα γινόταν γυναίκα)

have you the nerve to face the
Ο αναλυτής γίνεται επικίνδυνος επειδή, επιβάλλοντας το βαρετό βασικό κανόνα, προκάλεσε τις παρορμήσεις του id και διατάραξε τη νευρωσική ισορροπία.






Κατά την άμυνά του, το εγώ χρησιμοποιεί πολύ παλιές μορφές αμυντικών στάσεων. Σε ώρα ανάγκης καλεί σε βοήθεια για την άμυνά του ενορμήσεις μίσους από το id, ακόμα κι όταν αποκρούσει μια παρόρμηση αγάπης.

Άλλος ασθενής: (κατάλυση του μηχανισμού ναρκισσιστικής άμυνας)

Χτύπησε το μπράτσο του αναλυτή: άτυπη ομοφυλοφιλική μεταβίβαση(~αλληλεπίδραση), που εκφραζόταν σαδιστικά.

Το χαμόγελό του (άμυνα στην ανάλυση)(άμυνα ενάντια στην αναζοπύρωση των παλιών συγκρούσεων: φόβος εγκατάλειψης από την μητέρα) γινόταν εντονότερο όταν απέφευγα την επιθετικότητά του.

Ειρωνεία: προσπάθεια υποτίμησης του μηνύματος που του έστελνε το ασυνείδητό του με το όνειρο.

Ερμηνεία στον ασθενή-> προβλητική ανάμνηση από την παιδική ηλικία (screen memory)

Προσοχή στην επανειλλημένη προσπάθεια εξάλειψης της αντίστασης απ' τη θέση του id, αντί μέσα από την ανάλυση της άμυνας του εγώ.

Ο ασθενής δε θέλει ν' ακούσει ότι μιλά με μεγαλοστομία/τεχνικούς όρους για να συγκαλύψει το αίσθημα κατωτερότητας, ούτε ότι μιλά μπερδεμένα γιατί θέλει να φαίνεται ιδιαίτερα έξυπνος, ενώ η ουσία είναι ότι δεν μπορεί να διατυπώσει με απλό τρόπο τις σκέψεις του.

Πρέπει να αποδεσμεύσουμε τα συναισθήματα απ' τις αντιδραστικές τους προσδέσεις και συγκαλύψεις.



Για τις άριστες συνθήκες αναλυτικής αναγωγής στην παιδική κατάσταση από την ωρινή κατάσταση:

Η αντίσταση πρέπει να φτάσει στην πλήρη ωρίμανσή της προτού κοπεί.
Αυτό που έχει υποστεί χρόνια αδρανοποίηση πρέπει να ξαναβρεί μια νέα ζωντανή πραγματικότητα στην τωρινή μεταβιβασιακή κατάσταση. Όπως τις χρόνιες φλεγμονές πρέπει πρώτα να τις κάνουμε οξείες με έναν ερεθισμό (εκτός αν είμαστε σε καλό δρόμο).
Η ανάπτυξη της αντίστασης συμβαίνει και επειδή τα περιεχόμενα του ασυνειδήτου γίνονται κατανοητά μόνο με τον καιρό.

Χαρακτηρανάλυση στην περίπτωση αφθονίας ροής υλικού
Πλημμύρα υλικού το οποίο αποκαλύπτεται αποτελεί αντίσταση.

3. ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΑΘΗΤΙΚΟΥ-ΘΗΛΥΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
α. Αναμνηστικό
β. Η ανάπτυξη κι η ανάλυση της χαρακτηραντίστασης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου